آمورش کامپیوتر و ترفند
 
 

شما به کمک این نرم افزار می توانید عکس دلخواه خود را روی آهنگهایتان بگذارید همراه با آموزش این  نرم افزار

لینک دانلود 



چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, :: 14:25 ::  نويسنده : علی توشمالی

1 ابتدا درون جستجوی ویندوز عبارت perfmon /report را تایپ کنید.

2 حال بر روی perfmon /report کلیک کنید.

3 پس از 60 ثانیه می توانید کلیه مشکلات خود را مشاهده کنید 



باز هم با ترفند گوگلی دیگری در خدمت شما زومیتی‌های عزیز هستیم. در این مطلب نحوه‌ی ثبت نشانی پیش‌فرض محل کار یا سکونت خود را در سرویس نقشه گوگل فرا خواهیم گرفت تا به کمک آن بتوانیم در اسرع وقت فاصله خود را از اماکن جدید بدست آورده یا در جهت‌یابی مسیر حرکت به کار ببندیم. پس اگر مرتباً از سرویس Google Map برای بدست آوردن مسیر حرکت و جهت یابی بهره می‌برید، با ما همراه باشید.

 

اگر به طور مداوم از سرویس جهت‌یابی مسیر حرکت (یا همان directions) سرویس Google Map برای یافتن بهترین راه برای رسیدن به آپارتمان دوستان، جلسات کاری یا مدرسه بچه‌ها استفاده می‌کنید، یا اینکه به دنبال فروشگاه خاصی در اطراف خود هستید و یا اینکه دلتان می‌خواهد در یک رستوران تازه غذا نوش‌جان کنید، یا اینکه می‌خواهید تر و فرض فاصله دقیق خود از این اماکن را بدانید؛ بهتر است برای تسریع کار نشانی کار یا محل سکونت خود را در آن ثبت کنید تا هر بار مجبور به تعیین دقیق آن نباشید. (البته همانطور که می دانید بسیاری از قابلیت های نقشه گوگل در کشور ما پشتیبانی نمی شود.)

 



ادامه مطلب ...


گاهی اوقات برنامه‌های سنگینی نظیر مبدل فایل‌های ویدیویی، فایل‌های موقت حجیمی درست می‌کنند که همین امر موجب پُر شدن فضای درایو ویندوز می‌شود. به ویژه اگر درایو ویندوز از حجم کافی برخوردار نباشد این موضوع آزاردهنده خواهد شد و در سرعت عملکرد ویندوز اختلالاتی را وارد می‌کند در این ترفند به شما نشان خواهیم داد که چگونه مسیر پیش‌فرض ذخیره شدن فایل‌های موقت را به درایوی دیگر تغییر دهید تا دیگر با معضل کمبود فضا در درایو و کندی ویندوز مواجه نشوید.

1 ابتدا run را در start اجرا کنید.

2 حال عبارتsysdm.cpl را تایپ کرده و ok را بزنید.

3 حال به قسمت Advanced بروید

4 بر روی Environment Variables کلیک کنید.

5 در قسمت temp بر روی edit کلیک کنید.

6 در قسمت Variable value آدرس مورد نظرتان را تایپ کرده و ok را بزنید و این کار را عیناً برای TMP نیز تکرار کنید.

حال سیستم را restart نماییدو از این پس شاهد تغییرات اعمال شده و مسیر جدید مورد استفاده ویندوز قرار می‌باشید. 



شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی توشمالی

یکی از مشکلات ویندوز 7 نبود آیکون video در کنار آیکون های musicو picture ودر قسمت start است که باعث رنج بعضی از کاربران شده است.
کاربرانی که به این آیکون در قسمت start نیاز دارند کافیست دستورات زیر را اجرا کنید.

1 ابتدا بر روی start راست کلیک کنید و بر روی properties کلیک کنید.

2 بر روی customsize کلیک کنید.

حال بر روی display as a link که در آخر همه گزینه ها هست کلیک کرده و سپس ok است.
  ok کنید

 حال با کلیک بر روی منوی  start و وقتی که باز شد مشاهده می کنید که آیکون video نیز به آن اضافه شده است.


 



شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 16:3 ::  نويسنده : علی توشمالی

شرکت HTC در ساخت تبلت و فروش آن سابقه درخشانی ندارد. ولی هم اکنون تصمیم گرفته تبلت مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بسازد و شانس خود را در این بازار بیازماید. به گفته مسئولان این شرکت، HTC بر روی دو تبلت با اندازه های 7 و 12 اینچی کار می کنند. این تبلت ها احتمالابا قلب تپنده کوالکام به بازار ارایه می شوند و از سیستم عامل ویندوز نسخه Blue استفاده خواهند کرد. از انجایی ویندوز Blue در نیمه دوم 2013 ببه بازار ارایه می شود می توان گفت که تبلت های این شرکت اگر به مرحله تولید برسند در کوارتر سوم سال 2013 راهی بازار می شوند. لازم به ذکر است تبلت 7 اینچی از تماس تلفنی نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین قیمت این تبلت ها در صورت تولید کمتر از 1000 دلار خواهد بود. 



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 22:53 ::  نويسنده : علی توشمالی

تاریخچه اولیه

پائول آلن و بیل گیتس، دوستان دوران کودکی بودند که با شور و شوق فراوانی برای کامپیوتر برنامه نویسی می کردند و به دنبال ایجاد ایجاد یک کسب و کار بودند. در ژانویه ۱۹۷۵، سیستم های تله میتری (MITS) به نام آتاری ۸۸۰۰ از شرکت میکرو تولید شد. پائول آلن متوجه شد که آن ها می توانند برای آتاری ۸۸۰۰، Basic بسازند و پس از تماس با بیل گیتس آن ها از این شرکت تقاضای استخدام کردند. پائول آلن به عنوان شبیه ساز و بیل گیتس به عنوان مترجم استخدام شدند. پس از تولید Basic، میکرو دستگاه آتاری Basic را تولید کرد و بازاریابی کرد. سرانجام در تاریخ ۴ آوریل ۱۹۷۵، شرکت مایکروسافت با مدیر عاملی بیل گیتس تاسیس شد. در آگوست ۱۹۷۷، مایکروسافت با مجله اسکی در ژاپن توافق کرد و در نتیجه اولین دفتر بین‌المللی خود را در ژاپن تاسیس کرد. مایکروسافت در ژانویه ۱۹۷۹، به یک مرکز جدید در واشینگتن در ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد.

مایکروسافت با سیستم عامل خود در سال ۱۹۸۰ یعنی یونیکس، وارد بازار کار سیستم عامل شد. سپس مایکروسافت سیستم عامل MS-DOS را تولید کرد. سرانجام مایکروسافت در مذاکرات با تحقیقات دیجیتال شکست خورد و در نوامبر ۱۹۸۰ سیستم عامل جدیدی با نام CP/M تولید کرد که در آینده در اینده در کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار گرفت. مایکروسافت با درآمدهای بسیارش ۲۱۰ شرکت را خرید و هم چنین یک بخش چاپ و نشر به نام مایکروسافت پرس تولید کرد. سرانجام پائول آلن در ماه فوریه پس از مبتلا شدن به بیماری هوکچین استعفا داد.

آغاز فعالیت‌ها

در ۱۹۹۴ مایکروسافت انکارتا را به راه انداخت؛ نخستین دانشنامه‌ای که روی کامپیوتر قابل اجرا بود. مایکروسافت با همکاری دریم ورکس در سال ۱۹۹۵ برای تولید سرگرمی‌های چندمنظوره یک شرکت جدید تأسیس کردند. پیش از ارائه ویندوز ۹۵، مایکروسافت یک شرکت تجارت محور قلمداد می‌شد اما ویندوز ۹۵ موجب شد که دیگر آن را یک شرکت مشتری محور بدانند. در سپتامبر ۱۹۹۵ دولت چین ویندوز را به عنوان سیستم‌عامل رسمی کشورش انتخاب کرد و از مایکروسافت خواست نسخه چینی ویندوز را برایشان آماده کند. اواسط دهه۹۰ بیل گیتس تصمیم گرفت مایکروسافت را وارد دنیای اینترنت کند و "MSN" به وجود آمد. این یک سرویس آنلاین بود که قرار بود با آمریکن آنلاین (AOL) رقابت کند. بعد با همکاری ان‌بی‌سی، ایستگاه کابلی خبری "MSNBC" و مجلهٔ آنلاین "Slate" به سردبیری مایکل کینسلی را تأسیس نمود. راه اندازی وب‌تی‌وی که امکان اتصال تلویزیون به شبکه را فراهم می‌کرد، از دیگر اقدامات مایکروسافت در سال ۱۹۹۶ بود.
 



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 10:12 ::  نويسنده : علی توشمالی

پدر تکنولوژی صفحه‌های لمسی ساموئل هورست است . زمانی که بعنوان استاد در موسسه تحقیقات دانشگاه کنتاکی مشغول فعالیت بود، برای امتحانات پایانی مجبور به خواندن حجم زیادی از مطالب بود که در مجموع ۲ ماه به طول می‌انجامید و دو نفر فارغ‌التحصیل می‌شدند.

برای صرفه جویی در وقت، اولین سنسور لمسی با نام اِلوگراف را اختراع کرد که به او اجازه می‌داد مطالب را سریعتر وارد کند. در کنار این اختراع شرکت اِلوگرافیکس متولد شد (امروزه با نام Elo TouchSystems شناخته می‌شود)، این دستگاه شباهتی به سنسورهای امروزی نداشت؛ اما این دستاورد قدم بزرگی به سمت صفحه‌های لمسی جدید بود. سه سال بعد، در ۱۹۷۴، ساموئل هورست اولین صفحهٔ لمسی شفاف را طراحی کرد و در سال ۱۹۷۷ اِلوگرافیک را اختراع و روش فنی ۵-wire مقاومتی را به نام خود ثبت کرد که در حال حاضر نیز پرکاربردترین روش می‌باشد.
 



سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : علی توشمالی

شما با این ترفند می توانید از طریق محیطDOS در ویندوز یک پوشه بسازید  برای این کار مراحل زیر را بروید:

1-از طریق برانامه run  کد cmd را بنویسید و ok  رابزنید.

2-وقتی که محیط داس را دیدید کد زیر را بنویسید MD شما به وسیله ی این کد می توانید پوشه بسازید برفرض مثال:

md g:\ali  شما به جای    g  می توانید نام هر داریوی که در آن می خواهید پوشه ساخته شود بنویسید 

و به جای  ali   نام پوشه خود را هرچی می خواهید بگذارید.

بعد از این کار شما میتوانید به درایو خود سر بزنید و پوشه ی ساخته شدی خود را  ببینید.

 



درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آمورش کامپیوتر و ترفند و آدرس rct.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 56343
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1